Tuesday, May 17, 2011

خاطرات ساده ... من و رفیق فلسفیم

خوب من الان یه دوست خیلی خوب دارم که میتونم سوالای فلسفیم رو ازش بپرسم
در جواب اولین سوال که " فلسفه چیست؟" جواب زیر رو به من دادن که عینا نقل میکنم

هنوز اینکه "فلسفه چیست؟" مهمترین مسئله فلسفست که باور کنید هنوز هیچ کس جواب بهش نداده ؛ هرکسی ادعا کرد می دونه فلسفه چیه ـ از من اگه می شنوید ـ یا دروغگو یا خیلی خالی بند ..

پس جواب این سوال رو پیدا کنید ؛ هرکدوم از ما باید برای خودش به جواب این پرسش نزدیک شه و جواب خودش رو پیدا کنه ..

جوابی که من الان به نظرم می رسه بهش رسیدم اینه که :

"فلسفه همون روح کنجکاو و جستجوگر آدمیه که در همه هست .. و هرقدر کودک تر باشیم فیلسوف تریم .. جامعه فیلسوف بودن رو از بچه ها می گیره و مجبورشون می کنه دیگه سوال نکنن!! همه آدم ها بالذات فیلسوفند و ما خیلی خوشبختیم که این فرصت رو داریم با فراغ بال بیشتر .. به این جزء از آدم بودنمون بپردازیم."


جواب سید به من انرژي خوبی داد :)


No comments:

Post a Comment

Followers